Elektronika pojazdowa staje się coraz bardziej skomplikowana, co stwarza coraz więcej problemów w diagnozowaniu błędów. Z zestawami diagnostycznymi Pico Automotive Diagnostic Kit stanie się to o wiele prostsze i szybsze. Zestawy Pico wraz z twoim komputerem stworzą profesjonalne narzędzie walki z problemami współczesnej motoryzacji. Oscyloskopy PicoScope, na których bazują zestawy Pico są specjalnie do tego celu zaprojektowane z pamięcią do 250 milionów  punktów na przebieg. Dzięki temu możliwe jest przechwytywanie długich a nawet bardzo długich przebiegów (nawet kilku godzinnych) i późniejsze ich powiększanie w wybranym zakresie. Oprogramowanie, instrukcja, pliki pomocy w języku polskim. Brak abonamentów, aktualizacje bezpłatne.

Na dedykowanych oscyloskopach PICO pracują producenci takich marek jak : Aston Martin, Iveco, Lexus, Land Rover, Maserati, Mazda, New Holland, DAF, Toyota, Jaguar, Mazda czy Volvo. Praca z oscyloskopami PICO jest łatwa i przyjemna szczególnie dla osób potrafiących pracować z komputerem. Duży ekran pomaga zobaczyć szczegóły w przebiegach a szybkość obsługi skrócić czas wymaganej diagnozy. Także możliwe sposoby umiejscowienia oscyloskopu (najczęściej podwieszany pod maskę) przy samochodzie sprawiają, że komputer można bez problemu położyć na wózku narzędziowym czy na innym ruchomym stanowisku.

Dla większości potencjalnych nabywców, trudno jest znaleźć różnice między oscyloskopami, szczególnie, że na rynku jest tak wiele dostępnych modeli. Dlaczego więc warto wybrać PICO ? Największym atutem jest profesjonalne oprogramowanie dla branży motoryzacyjnej oraz 12-bitowa rozdzielczość oscyloskopu, co w profesjonalnej diagnostyce pozwala zobaczyć niuanse w przebiegu, tak trudno dostrzegalne przy zwykłych oscyloskopach z rozdzielczością 8 bitową. Tym nie może się poszczycić żaden inny producent.

 

Oscyloskopy firmy Pico mogą być wykorzystywane do diagnostyki wszelkich awarii silników. Nie ma znaczenia czy pracujesz z pojazdem dwu lub cztero kołowym. Nasze zestawy znajdują również szerokie zastosowanie przy pracy z łodziami, samolotami oraz urządzeniami stacjonarnymi takimi jak duże generatory prądu. Nasze zestawy dwu kanałowe są idealne dla okazjonalnego użytkowania lub dla klientów z ograniczonym budżetem. Zestawy cztero kanałowe pozwalają diagnozować bardziej skomplikowane problemu oraz pozwalają zaoszczędzić czas poprzez testowanie wielu sygnałów jednocześnie.

 

2–Channel Starter Kit

Nr katalogowy: PP920

2–Channel Starter Kit jest najtańszym zestawem oferowanym przez Pico. Zestaw ten zawiera podstawowe wyposażenie w skład którego wchodzą między innymi przewody sygnałowe oraz krokodylki. Zestaw ten pozwala przeprowadzać wiele popularnych testów np. test balansu cylindrów, test sensorów, test kompresji. Z biegiem czasu można do niego dodawać dodatkowe akcesoria takie jak cęgi prądowe czy sondy pomiarowe. Dzięki dodatkowym akcesoriom zestaw Starter można przeobrazić w zestaw Standard.

 

2ch standard kit 2–Channel Standard Kit

Nr katalogowy: PP922

W porównaniu do zestawu Starter Kit, zestaw Standard Kit zawiera dodatkowo cęgi prądowe, dzielnik napięcia, sondy na kable zapłonowe oraz dodatkowe krokodylki i inne sondy. Całość zapakowana jest w profesjonalną walizkę z odpornego na warunki warsztatowe tworzywa. Dzięki tym wszystkim akcesoriom możliwe jest testowanie większości komponentów współczesnych pojazdów.

 

 

4–Channel Starter Kit 4ch starter kit

Nr katalogowy: PP921

4–Channel Starter Kit posiada te same możliwości co cztero kanałowe oscyloskopy z zestawów Standard oraz Advanced. Aby zminimalizować koszt zawiera on podstawowe wyposażenie w skład którego wchodzą między innymi sondy pomiarowe, przewody serii premium oraz klemy na akumulator. Zestaw ten pozwala przeprowadzać wiele popularnych testów np. balansu cylindrów, sensorów, siłowników czy kompresji względnej. Z biegiem czasu można do niego dodawać dodatkowe akcesoria takie jak cęgi prądowe czy przejściówki. Dzięki dodatkowym akcesoriom zestaw Starter można przeobrazić w zestaw Standard lub Advanced kit.

4ch standard kit4–Channel Standard Kit

Nr katalogowy: PP923

Nasz najbardziej popularny zestaw daje Tobie możliwość mierzenia oraz zapisywania czterech sygnałów jednocześnie. Zestaw ten zawiera bogate wyposażenie, w skład którego wchodzą między innymi przewody serii premium, sondy multimetrowe, klemy akumulatorowe oraz cęgi prądowe. Dzięki tym wszystkim akcesoriom możliwe jest testowanie niemal wszystkich komponentów współczesnych pojazdów.

 

 

4–Channel Advanced Kit 4ch advanced kit

Nr katalogowy: PP925

4–Channel Advanced Kit jest naszym najbardziej rozbudowanym zestawem dla diagnostyki pojazdowej. Zawiera on akcesoria z zestawu 4–Channel Standard Kit uzupełnione o najpopularniejsze akcesoria takie jak uniwersalna przedłużka na złącza 2-pinowe, pojemnościowa sonda do badania zapłonu, przedłużki kabli zapłonowych. Kiedy oscyloskop nie jest używany można go zapakować wraz ze wszystkimi akcesoriami do specjalnie zaprojektowanej dużej i wytrzymałej walizki.

4ch commercial kit4–Channel Diesel Kit

Nr katalogowy: PP924

Zestaw ten bazuje na zestawie 4–Channel Standard Kit jednak został on przystopowany do pracy z silnikami diesla. Zawiera on także cęgi prądowe pozwalające mierzyć prąd w zakresie do 2000A. Cęgi te nadają się idealnie do pomiaru dużych prądów pobieranych przez rozruszniki pojazdów ciężarowych, busów czy dużych samochodów osobowych.

 

 

Jakie czujniki/elementy można badać:

Urządzenie posiada wbudowane przebiegi wzorcowe dla:

Czujników/elementów:

  • prądu ładowania
  • test diod alternatora
  • względnej kompresji silnika diesla i benzynowego (urządzenie umożliwia zbadanie względnej kompresji silnika poprzez podłączenie do akumulatora i zakręcenie silnikiem
  • umożliwia pomiar wypadania zapłonu, wahań sprężania silnika
  • pomiar sprawności akumulatora, stopnia jego zużycia
  • analogowe i cyfrowe czujniki ABS
  • czujniki pedału przyśpieszenia ,analogowe i analogowo-cyfrowe
  • przepływomierzy typu air vane oraz hot wire
  • czujnik wałka: indukcyjny,z efektem halla,pobudzany AC
  • czujnik temperatury
  • czujnik wału:indukcyjny oraz z efektem halla
  • czujnik na rozdzielaczu,indukcyjny i halla
  • czujnik ciśnienia Common Rail
  • czujnik spalania stukowego
  • sond lambda typu zirconia i titania
  • czujnik MAP analogowy i cyfrowy
  • czujnik prędkości pojazdu

 

Elementy wykonawcze, także z przebiegami wzorcowymi

  • zawór odpowietrzania zbiornika
  • EGR
  • świece żarowe
  • pompka paliwa (pomiar za pomocą sondy prądowej)
  • wtryski monowtrysk i wielopunkt,pomiar napięcia i prądu
  • wtryski Common rail, także CDi 3
  • zawór kontroli wolnych obrotów
  • silniczki krokowe wolnych obrotów
  • zawory regulacji ilości oraz ciśnienia w systemach common rail
  • serwomotory przepustnic
  • wentylatory (na chłodnicy)zmiennej prędkości

 

Elementy zapłonowe, także z przebiegami wzorcowymi

  • systemy rozdzielaczowe,pomiar napięcia i prądu oraz wzmacniaczy, pomiar sygnału wyjściowego na kablu zapłonowym
  • systemy DIS/wasted spark/EDIS, pomiar napięcia i prądu
  • systemy COP (jedna cewka na jeden cylinder),pomiar napięcia pierwotnego, prądu, napięcia wtórnego

 

Sieci samochodowe z przebiegami wzorcowymi

  • CAN (dekodowanie CAN do postaci szesnastkowej)
  • FlexRay
  • LIN

 

Możliwości Oprogramowanie PicoScope Automotive

Sercem oscyloskopu PicoScope jest bogate oprogramowanie o możliwościach przekraczających dokonania firm konkurencyjnych, jego niektóre możliwości widoczne są na poniższych zrzutach. Praca z oscyloskopami PICO jest łatwa i przyjemna szczególnie dla osób potrafiących pracować z komputerem. Duży ekran pomaga zobaczyć szczegóły w przebiegach a szybkość obsługi skrócić czas wymaganej diagnozy. Także możliwe sposoby umiejscowienia oscyloskopu (najczęściej podwieszany pod maskę) przy samochodzie sprawiają, że komputer można bez problemu położyć na wózku narzędziowym czy na innym ruchomym stanowisku.

 

Podstawowa diagnostyka sygnału z cewki zapłonowej samochodu BMW E46. Jest to obwód pierwotny, który jest odzwierciedleniem wtórnego. Przy kursorze z lewej zaczyna się ładowanie cewki, następnie 8 mniejszych wyładowań i jedno dłuższe z podtrzymaniem iskry i poprawnym wygaszaniem. Przebieg powiększony 12 krotnie.

Sygnał z czujnika ABS nowej Alhambry. Mechanik przy wymianie łożyska uszkodził je, jak widać gubi jeden ząbek (pomiędzy kursorami) i to nie zawsze. Przebieg o bardzo małej amplitudzie rzędu 80mV powiększony 87-krotnie, dobrze zdiagnozowany problem dzięki PICO.

Wtrysk Common rail. Przebieg powiększony 1300 krotnie, widać wyraźnie wzrost napięcia (niebieski) i prądu (czerwony), co oznacza otwieranie się wtrysku. Następnie prąd spada -wtrysk się otwarł, po czym następuje podtrzymanie otwarcia wtrysku (ząbki) i jego zamknięcie.

Bardziej zaawansowana diagnostyka z użyciem czujnika FirstLook (kolor zielony, sygnał wygląda jak szum). W silniku 8 cylindrowym BMW wystąpiły problemy z mocą, niebieski przebieg to wtrysk na cylindrze 7, z FistLooka widać, że w momencie otwarcia wtrysku 7, szum jest bardzo mały, znacznie mniejszy niż w przypadku innych wtrysków. Oznacza to, że wtrysk nie pobiera paliwa z szyny. Napięcie otwarcia (niebieski) i prąd (czarny) sugerują, że wtrysk otwiera się prawidłowo więc musi być zatkany. Po wymianie wtrysków wszystko wróciło do normy

Diagnostyka podstawowa ponownie. Brak mocy, silnik zachowuje się normalnie na wolnych obrotach, cewka DIS. Prąd cewki (czerwony) w normie, natomiast na obwodzie pierwotnym coś nie gra. Jedna część cewki pracuje prawidłowo (przebieg środkowy), widać podtrzymanie iskry. Druga część cewki (przebieg górny), nie podtrzymuje iskry, występuje tylko samo wyładowanie bez charakterystycznej górki po wyładowaniu. Cewka do wymiany

Zaawansowana diagnostyka. Czerwony przebieg to kompresja jednego z cylindrów mierzona czujnikiem WPS500x, zielony przebieg to iskra na tym cylindrze mierzona sondą TA032. Mając te dwa przebiegi można określić przesunięcie zapłonu (tutaj koło 2 stopni przed GMP-kursory pionowe), oraz podciśnienie jakie generuje ten cylinder (kursory poziome, 220mbar). Oczywiście także sprężanie jest od razu określone na poziomie 14bar

Jedna z prostszych form użycia oscyloskopu z sondą prądową 600A. Określenie sprawności akumulatora, rezystancji rozrusznika, spadku napięcia i jeszcze paru innych parametrów. Proces prawie w pełni automatyczny. Wystarczy podłączyć sondę, kabel i odpalić silnik.


Czas realizacji na poniższe produkty wynosi do 5 dni roboczych