Oscyloskopy do diagnostyki pojazdowej firmy PICO łączą w sobie wysoką jakość wykonywanych pomiarów, duży bufor próbek oraz bardzo dobrej klasy oprogramowanie, które jest ciągle rozwijane. Producent ma do zaoferowania dwa najnowsze modele serii PicoScope 4000, różniące się tylko ilością kanałów. To co wyróżnia oscyloskopy PicoScope 4000 od wszystkich pozostałych, to z pewnością 12-bitowa dokładność (ponad 4000 punktów w pionie co ułatwia powiększanie. Standardowy oscyloskop posiada 256 punktów), duży bufor próbek oraz wbudowany sprzętowy przetwornik częstotliwość-napięcie, umożliwiający odczyt najnowszych przepływomierzy cyfrowych w formie wykresu napięciowego.


Pod tym linkiem znajdziecie Państwo video tutorial : Obsługa PicoScope dla początkujących

Oprogramowanie oscyloskopu jest cały czas unowocześniane i dodawane są nowe funkcje. Upgrade oprogramowania jest całkowicie bezpłatny.

Urządzenie posiada wbudowane przebiegi wzorcowe między innymi dla:

Czujników/elementów:

  • prądu ładowania
  • test diod alternatora
  • względnej kompresji silnika diesla i benzynowego (urządzenie umożliwia zbadanie względnej kompresji silnika poprzez podłączenie do akumulatora i zakręcenie silnikiem
  • umożliwia pomiar wypadania zapłonu, wahań sprężania silnika
  • pomiar sprawności akumulatora, stopnia jego zużycia
  • analogowe i cyfrowe czujniki ABS
  • czujniki pedału przyśpieszenia ,analogowe i analogowo-cyfrowe
  • przepływomierzy typu air vane oraz hot wire
  • czujnik wałka: indukcyjny,z efektem halla,pobudzany AC
  • czujnik temperatury
  • czujnik wału:indukcyjny oraz z efektem halla
  • czujnik na rozdzielaczu,indukcyjny i halla
  • czujnik ciśnienia Common Rail
  • czujnik spalania stukowego
  • sond lambda typu zirconia i titania
  • czujnik MAP analogowy i cyfrowy
  • czujnik prędkości pojazdu

Elementy wykonawcze, także z przebiegami wzorcowymi

  • zawór odpowietrzania zbiornika
  • EGR
  • świece żarowe
  • pompka paliwa (pomiar za pomocą sondy prądowej)
  • wtryski monowtrysk i wielopunkt,pomiar napięcia i prądu
  • wtryski Common rail, także CDi 3
  • zawór kontroli wolnych obrotów
  • silniczki krokowe wolnych obrotów
  • zawory regulacji ilości oraz ciśnienia w systemach common rail
  • serwomotory przepustnic
  • wentylatory (na chłodnicy)zmiennej prędkości

Elementy zapłonowe, także z przebiegami wzorcowymi

  • systemy rozdzielaczowe,pomiar napięcia i prądu oraz wzmacniaczy, pomiar sygnału wyjściowego na kablu zapłonowym
  • systemy DIS/wasted spark/EDIS, pomiar napięcia i prądu
  • systemy COP (jedna cewka na jeden cylinder),pomiar napięcia pierwotnego,prądu,napięcia wtórnego

Sieci samochodowe z przebiegami wzorcowymi

  • CAN (dekodowanie CAN do postaci szesnastkowej)
  • FlexRay
  • LIN

Poza tym oprogramowanie umożliwia dekodowanie magistral SPI,i2c,UART, CAN

Urządzenie może także mierzyć cyfrowe przepływomierze i przedstawić sygnał w postaci analogowej, żaden inny oscyloskop tego nie potrafi, przykład poniżej
http://www.picoauto.com/tutorials/testing-digital-maf-sensors.html

Inne ciekawe funkcje:

  • Nakładanie masek na sygnał-pozwala wychwycić nieprawidłowości w sygnale w momencie gdy przekroczy on zakres maski (zmieni się jego częstotliwość lub napięcie)
  • Przedstawienie prądu w Amperach, wszystkie inne oscyloskopy pokazują tylko napięcie otrzymane z sond prądowych
  • Autopomiary częstotliwości, napięcia, wypełnienia, RMS, kursorowe pomiary RPM-obrotów silnika na minutę

Parametry :
  • Pasmo 20MHz
  • Ilość kanałów: model 4225-2 kanały, model 4425-4 kanały
  • Galwaniczna izolacja mas kanałów (ogromny atut-wejścia oscyloskopu nie mają wspólnych mas)
  • Próbkowanie 400MS/s współdzielone między aktywne kanały
  • Pamięć próbek 250M (250 milionów, współdzielona)
  • Rozdzielczość przetwornika A/C 12 bitów
  • Dokładność 1% (standardowe oscyloskopy mają 3% i więcej)
  • Czułość pionowa od 20mV/działkę do 40V/działkę (+-200V w pełnym zakresie)
  • Zasilany w pełni z USB
  • Interfejs komunikacyjny USB 3.0 kompatybilny wstecz z USB 2.0
  • Impedancja wejściowa 1MOhm 24pF
  • Podstawa czasu 100ns/działkę do 5000s/ działkę
  • Bufor na 10000 przebiegów
  • Współpracuje z Windows XP, Vista, Windows 7, Windows 8 (32 i 64bit)

W porównaniu do większości oscyloskopów, urządzenia PICO są skonstruowane z myślą o diagnostyce pojazdowej. Posiadają wbudowany przetwornik 12 bitowy (rozbija badany sygnał na 4096 punktów, co daje bardzo dużą dokładność, w porównaniu do oscyloskopów 8-bitowych, które działają na 256 punktach), bardzo dużą pamięć próbek, wynoszącą aż 250 000 kB (standardowe oscyloskopy maja około 4kB), co umożliwia zapamiętanie bardzo długiego sygnału (2godziny i 46min z próbkowaniem 9900 próbek/s). Do urządzenia dołączane jest bogate oprogramowanie, które można przetestować w wersji demo. Całość tworzy skuteczne narzędzie w walce z usterkami, często bardzo skomplikowanymi w odnalezieniu. Przykładowe zalety oprogramowania to:

  • Możliwość powiększania sygnałów ze szczególną dokładnością
  • Ustawienia początkowe, które ustawiają parametry oscyloskopu pod dany czujnik, dodatkowo pokazując opis działania, podłączenia oraz przykładowe przebiegi wzorcowe
  • Dekodowanie magistral szeregowych I2C, CAN, SPI, RS-232
  • Badanie zaawansowanych i szybkich magistral pojazdowych jak chociażby FlexRay
  • Bufor na 10000 przebiegów, które potem można przeglądać i powiększać
  • Odczyt najnowszych przepływomierzy cyfrowych

  • Mnogość rodzajów wyzwalania
  • Łatwa obsługa, oprogramowanie PL , pliki pomocy PL, Instrukcja PL
  • Dodatek PicoDiagnostics
    • Sprawdzanie kompresji na cylindrach, balansu cylindrów z uwzględnieniem niepalenia, kompresji względnej i zmian tych parametrów
    • Test sprawności akumulatora (już nie potrzeba drogich testerów akumulatora)

    Wystarczy podłączyć się pod plus i minus akumulatora, po czym wykonać test balansu cylindrów, wykryć niepalenie, sprawdzić stan akumulatora, rozrusznika czy alternatora. Pico Diagnostics jest programem przedstawiającym wszystko w łatwy zrozumiały sposób, za pomocą wykresów.

    Poniżej przykład pliku pomocy w j. polskim. Jako, że instrukcja PL oraz pliki pomocy są naszym autorskim rozwiązaniem, dostaniecie je Państwo tylko od nas lub polskich firm współpracujących z nami. Kliknij na poniższy obraz aby zobaczyć przykład


Sercem oscyloskopu PicoScope jest bogate oprogramowanie o możliwościach przekraczających dokonania firm konkurencyjnych, jego niektóre możliwości widoczne są na poniższych zrzutach. Praca z oscyloskopami PICO jest łatwa i przyjemna szczególnie dla osób potrafiących pracować z komputerem. Duży ekran komputera pomaga zobaczyć szczegóły w przebiegach a szybkość obsługi skrócić czas wymaganej diagnozy. Także możliwe sposoby umiejscowienia oscyloskopu (najczęściej podwieszany pod maskę) przy samochodzie sprawiają, że komputer można bez problemu położyć na wózku narzędziowym czy na innym ruchomym stanowisku.

Podstawowa diagnostyka sygnału z cewki zapłonowej samochodu BMW E46. Jest to obwód pierwotny, który jest odzwierciedleniem wtórnego. Przy kursorze z lewej zaczyna się ładowanie cewki, następnie 8 mniejszych wyładowań i jedno dłuższe z podtrzymaniem iskry i poprawnym wygaszaniem. Przebieg powiększony 12 krotnie.

Sygnał z czujnika ABS nowej Alhambry. Mechanik przy wymianie łożyska uszkodził je, jak widać gubi jeden ząbek (pomiędzy kursorami) i to nie zawsze. Przebieg o bardzo małej amplitudzie rzędu 80mV powiększony 87-krotnie, dobrze zdiagnozowany problem dzięki PICO.

Wtrysk Common rail. Przebieg powiększony 1300 krotnie, widać wyraźnie wzrost napięcia (niebieski) i prądu (czerwony), co oznacza otwieranie się wtrysku. Następnie prąd spada -wtrysk się otwarł, po czym następuje podtrzymanie otwarcia wtrysku (ząbki) i jego zamknięcie.

Bardziej zaawansowana diagnostyka z użyciem czujnika FirstLook (kolor zielony, sygnał wygląda jak szum). W silniku 8 cylindrowym BMW wystąpiły problemy z mocą, niebieski przebieg to wtrysk na cylindrze 7, z FistLooka widać, że w momencie otwarcia wtrysku 7, szum jest bardzo mały, znacznie mniejszy niż w przypadku innych wtrysków. Oznacza to, że wtrysk nie pobiera paliwa z szyny. Napięcie otwarcia (niebieski) i prąd (czarny) sugerują, że wtrysk otwiera się prawidłowo więc musi być zatkany. Po wymianie wtrysków wszystko wróciło do normy

Diagnostyka podstawowa ponownie. Brak mocy, silnik zachowuje się normalnie na wolnych obrotach, cewka DIS. Prąd cewki (czerwony) w normie, natomiast na obwodzie pierwotnym coś nie gra. Jedna część cewki pracuje prawidłowo (przebieg środkowy), widać podtrzymanie iskry. Druga część cewki (przebieg górny), nie podtrzymuje iskry, występuje tylko samo wyładowanie bez charakterystycznej górki po wyładowaniu. Cewka do wymiany

Zaawansowana diagnostyka. Czerwony przebieg to kompresja jednego z cylindrów mierzona czujnikiem WPS500x, zielony przebieg to iskra na tym cylindrze mierzona sondą TA032. Mając te dwa przebiegi można określić przesunięcie zapłonu (tutaj koło 2 stopni przed GMP-kursory pionowe), oraz podciśnienie jakie generuje ten cylinder (kursory poziome, 220mbar). Oczywiście także sprężanie jest od razu określone na poziomie 14bar

Jedna z prostszych form użycia oscyloskopu z sondą prądową 600A. Określenie sprawności akumulatora, rezystancji rozrusznika, spadku napięcia i jeszcze paru innych parametrów. Proces prawie w pełni automatyczny. Wystarczy podłączyć sondę, kabel i odpalić silnik.

W skład zestawu przy zakupie oscyloskopu wchodzi: Oscyloskop, kabel USB oraz oprogramowanie PL, Instrukcja PL, pliki pomocy PL


więcej informacji, przykładowych przebiegów, testów, pomiarów i filmów na polskiej stronie

www.picoauto.pl


Czas realizacji na poniższe produkty wynosi do 4 dni roboczych